Takhle ne: 5 chyb při psaní textů

Takhle ne: 5 chyb při psaní textů

7. srpen 2015  Jana Poncarová

Všeho je moc. Výrobků, služeb i textu. Každý den na nás útočí výzvy. Proti informacím jsme imunní. Uspějí jen články, které jsou hodnotné. Vyvarujte se nejčastějších chyb při psaní textu a vylepšete své webové stránky.

Takhle ne: 5 chyb při psaní textůTakhle ne: 5 chyb při psaní textů

Když píšete text pro svůj web, myslete na základní zásady copywritingu. Používejte klíčová slova. Zvýrazňujte podstatné informace. Nezapomeňte na emoce. Vyhrajte si s tím, aby váš text obsahoval dostatek výzev (call to action).

Text na webu rozhodně vylepšíte, když eliminujete tyto časté chyby.

Obecné fráze a nudná slova

Můžete získat. Můžete mít. Budete se cítit lépe. Nabízíme kvalitu. Jsme mladí a perspektivní. Kolikrát jste už něco podobného četli? Ne. Nepište to pořád dokola! Místo toho, že váš klient „něco může“ mu to rovnou dejte. Použijte slova jako: získáte, máte, jste. Pracujte s pocitem teď, nyní.

Raději nic nenabízejte. Na nabídky můžeme reagovat odmítavě ještě dřív, než je otevřeme. Nabídka totiž není zadarmo, evokuje nutnost dát (většinou peníze).

Mladá, perspektivní a dynamická je každá druhá firma. Tím už nikoho nenadchnete. Opravdu nemáte co jiného napsat? Co příběh? Každý z nás nějaký žije. A to se týká i firem.

Zvýraznění a různé styly písma

Některé stránky nejsou kreativní co do obsahu, ale dohání to střídáním stylů písma a jeho barev. Nepřehánějte to. Střídat kurzívu s uvozovkami, hned zase s tučným písmem a ještě do toho mít každé slovo jinak barevné, to se nedá číst. Uznejte.

Text strukturujte, to ano. Musí se číst lehce a rychle. Jen tak u něho čtenáři vydrží. Zvýrazněte klíčová slova a podstatné nebo emotivní informace. To, co čtenář nesmí minout.

Odrážky používejte smysluplně – například u výčtu služeb, výhod, popisu klíčových vlastností apod.

Moc a málo klíčových slov

textu psaném pro web hrajou podstatnou roli klíčová slova. Než začnete psát, zamyslete se nad tím, na jaké klíčové slovo budete cílit. Je vhodné, když se objeví v nadpisu nebo podnadpisu i v textu samotném.

Jenže pozor. Mnoho klíčových slov text doslova zabije a znehodnotí. Buďte rozumní a nepřehánějte to. Text musí být čtivý, a pokud budete dokola opakovat jedno spojení, stránkám uškodíte.

Nepodstatné informace

Rozlišujte mezi tím, co je nutné sdělit, a jaké informace jsou zbytečné. Dlouhý úvod, který je o ničem, odradí čtenáře už na samém začátku.

Buďte živí, dynamičtí, roztomilí, kontroverzní, emotivní. Soustřeďte se na podstatu. Je to jako s jídlem. Příliš omáčky kolem utopí šťavnaté maso, kvůli kterému jste si oběd objednali.

Nelžete

Internet snese všechno? Už dávno to neplatí. Buďte autentičtí, opravdoví a nelžete. Čtenář (zákazník) to pozná. Žádné pohádky. To, že je text emotivní a líbivý, neznamená, že je současně plný výmyslů a superlativů.

Opravdovost je to, co se nyní při psaní dostává do popředí. Jen tak můžete získat srdce svých klientů.

Doporučujeme

Chyby při psaní textu. Jak napsat dobrý text. Zásady copywritingu. Jak psát text pro web.

[Nahoru ↑]


Hodnocení

5 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Reklama

Čtěte také...

Kurz kreativního psaní v Plzni

Kurz kreativního psaní v Plzni

S Povídkářkami chystám Kurz kreativního psaní v Plzni. Naučíme vás, jak napsat dobrý příběh, vytvořit e-book nebo jak pracovat s inspirací.

Copy tip k odpolední kávě: Pomalé psaní

Copy tip k odpolední kávě: Pomalé psaní

Třas v rukou a překotné ťukání do klávesnice kvůli termínu nebo múze, co vás popohání, nefunguje dlouhodobě. Střídejte rychlé psaní s pomalým. Je to osvěžující. A v tvorbě textů se zlepšíte.


Seminář copywritingu pro podnikatele - Plzeň

Seminář copywritingu pro podnikatele - Plzeň

Jak psát firemní webové stránky, aktuality nebo vést firemní blog? Nejen to probereme na semináři pro podnikatele v Plzni.

Průzkum: Než lidé objednají produkt, čtou recenze

Průzkum: Než lidé objednají produkt, čtou recenze

Když lidé vybírají novou službu nebo výrobek, hledají informace především v recenzích, článcích nebo na blogu. Víc než polovina uživatelů na internetu hlavně brouzdá. Z velké většiny přitom využívají vyhledávač Google. Ukázal to online průzkum PR agentury SIDI Media.