Průzkum: Než lidé objednají produkt, čtou recenze

Průzkum: Než lidé objednají produkt, čtou recenze

3. únor 2016  Jana Poncarová

Když lidé vybírají novou službu nebo výrobek, hledají informace především v recenzích, článcích nebo na blogu. Víc než polovina uživatelů na internetu hlavně brouzdá. Z velké většiny přitom využívají vyhledávač Google. Ukázal to online průzkum PR agentury SIDI Media.

Průzkum: Než lidé objednají produkt, čtou recenzePrůzkum: Než lidé objednají produkt, čtou recenze

Internet je nepostradatelnou součástí moderního života. Přes 96 procent respondentů uvedlo, že ho využívají denně. To je dobrou zprávou pro firmy, pro něž internetový marketing neskončil vytvořením webových stránek.

Stále silnější úlohu hraje při prezentaci tzv. obsahový marketing, který na spotřebitele netlačí, ale poskytuje mu cílené a hodnotné informace,“ uvedla Jana Poncarová z PR agentury SIDI Media.

Možností je přitom celá řada – sociální sítě, blogy, magazíny. Právě na nich tráví lidé nejvíce času. Pouhá 4 procenta lidí chodí na internet hlavně kvůli nakupování. Když se rozhodují, jaký produkt nebo službu objednat, více než 57 procent z nich hledá informace zejména v recenzích, článcích nebo na blogu.

To je důležitá zpráva pro firmy. Své služby a produkty by měly prezentovat v obsahově hodnotných článcích a například se s blogery dohodnout na recenzích produktu. Tato strategie se nám velmi osvědčila,“ dodala Jana Poncarová.

Zajímavé je, že pokud si firmy dají na textu záležet, mohou udržet pozornost potenciálního zákazníka. Více než 80 procent lidí totiž uvedlo, že pokud je text zaujme, podrobněji si ho pročtou. Zbytek respondentů text na internetu pouze prolétne a hledá důležité informace.

Při čtení uživatele odradí hlavně gramatické chyby a překlepy. Zavřít stránku je přiměje i skutečnost, že v textu nenajdou relevantní informace nebo je moc dlouhý,“ doplnila Jana Poncarová.

Průzkum také ukázal, že 52 procent lidí po internetu především brouzdá. Zbytek uživatelů si zapne počítač nebo jiné zařízení, aby si přečetli konkrétní magazín či blog. Z průzkumu vyplynulo, že téměř 90 procent lidí využívá k vyhledávání Google a pouze 10 procent český Seznam.

Doporučujeme

PR, obsahový marketing, texty, internet

[Nahoru ↑]


Hodnocení

Hodnocení: 5 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Reklama

Čtěte také...

Dobrý popisek pro e-shop zvýší vaše prodeje

Dobrý popisek pro e-shop zvýší vaše prodeje

Máte e-shop? Vedle fotky rozhoduje i popisek. Buďte originální. Jak napsat dobrý popisek produktu, abyste ho prodali?

PR pro živnostníky: 5 tipů, které fungují téměř zadarmo

PR pro živnostníky: 5 tipů, které fungují téměř zadarmo

Odvážili jste se udělat ten krok a stát se sami sebou. Podnikáte. Spustili jste webové stránky, zaplatili si reklamu v místním plátku. Radujete se, když zákazník přijde na doporučení. Jenže svět je vrtkavý a na svém PR byste měli pracovat neustále. Stačí drobnosti. Podívejte se na 5 tipů, které fung…


Jak napsat dobrou tiskovou zprávu?

Jak napsat dobrou tiskovou zprávu?

Dobrá tisková zpráva se pozná snadno: objeví se v médiích. Novinářům každý den přijde několik tiskových zpráv. Ta vaše musí být proto jedinečná, sdělovat podstatné a hlavně – šetřit čas.

Copy tip k odpolední kávě: Pište česky

Copy tip k odpolední kávě: Pište česky

Krkolomné věty vás přestanou bavit v půlce. Nedočtete je. Vyhněte se proto češtině šmrncnuté anglickou stylistikou. Pište česky.