Pište úspěšný blog

Pište úspěšný blog

11. květen 2016  Jana Poncarová

Dobře, ale jak na to? Každý, kdo začne psát blog, ať už firemní, nebo osobní přece ve skrytu duše touží po tom, aby byl úspěšný. Tady je 9 zásad, které váš sen o čteném blogu promění ve skutečnost.

Pište úspěšný blogPište úspěšný blog

Téma blogu

Vášeň je ve psaní vždycky poznat. Pokud píšete o tématu, které milujete, a je vám blízké, budete to dělat rádi. Téma vašeho blogu by k vám mělo přijít samo od sebe. Možná jen tak mimoděk. Samozřejmě, velkou devizou je, pokud je téma blogu vyhledávané a čtené. Jeden čas to byly třeba blogy o jídle nebo módě. Samozřejmě, že frčí pořád, ale prorazit v konkurenci je dnes mnohem těžší.

Infotainment

Moderní žurnalistika pracuje s pojmem infotainment, které vychází ze spojení dvou anglických slov – informace a zábava. Vaše příspěvky musí čtenáře bavit a přinášet jim informace, které hledají. To je magie úspěšného blogu.

Jazyk blogu

Buďte opravdový. Pište jazykem, kterému vaši čtenáři rozumí. Na nic si při psaní nehrajte, čím přirozenější vaše psaní bude, tím lépe.

Autenticita

Vezměme si třeba oblíbené foodblogy. Je jich tolik. Ale jen některé jsou úspěšné. Třeba blog pana Cuketky nebo Kuchařky ze Svatojánu. Kromě tématu je spojuje i autenticita. Mají názor. Jsou sví. Přináší nové pohledy. A o to jde. Protože když to přeženu, o tom jak uvařit polévku z cukety, si přečtete i jinde.

Správné informace

Blog je ve velké míře o sdílení vlastních zkušeností nebo názorů. Přesto by v něm měl být prostor na fakta. A ta je nutné pořád ověřovat. Správné informace opřené o důvěryhodné zdroje jsou předpokladem vaší důvěryhodnosti.

Titulek

Dejte si záležet na nadpisu každého příspěvku. Je klíčový. Musí upoutat pozornost, nalákat čtenáře. Chce to cvik. Přepisujte titulek třeba desetkrát, než najdete takový, který má správnou šťávu.

Fotografie

Všimněte si, že úspěšné blogy využívají vlastní a velmi kvalitní fotografie, které mají atmosféru a styl. K tomu vede dlouhá cesta. Možná se fotit zatím učíte. Využít můžete i fotografie z free fotobanky, jako je třeba Pixabay.com.

Sociální sítě

Je naivní myslet si, že na váš blog budou lidé chodit jen kvůli vašim smutným očím. Sdílejte své články na sociálních sítích. Naučte se s nimi pracovat. Každý příspěvek uveďte vlastním textem, nejlépe malým příběhem. A samozřejmě připojte dobrou fotografii. Sociální sítě jsou v tomhle ohledu opravdu neúprosné.

Frekvence blogu

Na své čtenáře nezapomínejte, komunikujte s nimi často a přátelsky. Udržet frekvenci blogu je náročné, to je pravda. Ideální je přidat alespoň jeden příspěvek týdně. A pokud to nestíháte, můžete si najmout třeba copywritera :-)

[Nahoru ↑]


Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Reklama

Čtěte také...

Copy tip k odpolední kávě: Pište česky

Copy tip k odpolední kávě: Pište česky

Krkolomné věty vás přestanou bavit v půlce. Nedočtete je. Vyhněte se proto češtině šmrncnuté anglickou stylistikou. Pište česky.

Copy tip k odpolední kávě. Pište srozumitelně

Copy tip k odpolední kávě. Pište srozumitelně

Krkolomné věty nikoho nebaví. Zvlášť na internetu. Pište proto srozumitelně a k věci.


Copy tip k odpolední kávě: Vymyslete top téma

Copy tip k odpolední kávě: Vymyslete top téma

Lepší jeden článek na hustý téma, než deset článků, které nikoho nebaví číst. Neplýtvejte jako autor energií. Dejte svým čtenářům obsah, který jim bude chutnat.

Copy tip k odpolední kávě. Oslaďte text humorem

Copy tip k odpolední kávě. Oslaďte text humorem

Shakespeare řekl, že krátkost je duše vtipu. A Hemingway dodal, že veselost je druhem odvahy.