Pět copy triků, které vyšperkují váš web

Pět copy triků, které vyšperkují váš web

13. červenec 2018  Jana Poncarová

Umění dobrého textu se skrývá v detailech. Tady je 5 triků, jimiž se řídí vypsaní copíci.

Pět copy triků, které vyšperkují váš webPět copy triků, které vyšperkují váš web

Odmázněte omáčku

Dlouhé texty se na webech už nenosí. Naštěstí. Stručnost, upřímnost a výstižnost se cení víc než eseje. Všimněte si, že krátký text bývá obsažnější a čtenářsky přínosnější než pětistránková studie. Podívejte se na svůj web s odstupem. Zkraťte texty. Ulijte z nich omáčku, ať vynikne to podstatné.

Čtěte a editujte

Tajemství perfektního textu je v editaci. Napsali jste facebookový status na firemní profil nebo blogový příspěvek? Odložte ho. Vypijte si kávu. Projděte se. Uvidíte text novýma očima. Přepište, co se vám nezdá. Spisovatel Jeff Goins v knize You are a writer říká, že každé slovo má mít v textu své místo a radí vyškrtat slova a věty navíc. Tak do toho.

Okořeňte text vtipem

Shakespeare řekl, že krátkost je duše vtipu. A Hemingway dodal, že veselost je druhem odvahy. Napsat chytrý, vtipný a chytlavý text je těžké. Zkoušejte to. Pište lehce a odvážně. Oprostěte se od svého ega. Věřte, že čtenář vaše rozpoložení vycítí.

Buďte srozumitelní

Sice máte svoji firemní hantýrku, ale lidé zvenku jí rozumět nebudou. Používání cizích slov nepodtrhne vaši erudici. Tedy chtěla jsem napsat odbornost. Pište proto srozumitelně a k věci. Nechoďte kolem horké kaše. Finanční prostředky jsou peníze. A váš oběd nebyl v podobě salátu. Byl to salát.

Myslete na čtenáře

Všude. Na každé stránce svého webu. I na té, o níž si myslíte, že se jim nikdy nezobrazí. Chybové hlášky na stránce 404 nechť jsou veselé (už tak nás dokážou vytočit). Vymyslete si originální e-mailovou adresu. Proč by vám lidé měli posílat naštvané e-maily na reklamace@jmenofirmy.cz. Co třeba: sluzebnicek@jmenofirmy.cz. S povídkářkami používáme tuhle adresu: ctu@povidkarky.cz.

[Nahoru ↑]


Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Reklama

Čtěte také...

Trendy v copywritingu, které vyšperkují váš web

Trendy v copywritingu, které vyšperkují váš web

Letos se budou nosit ponožky v sandálech. Návrháři je ukázali na módních molech. Svůj web ale oblečte do modelů, které jsou opravdu sexy. Ukážu vám 6 trendů v copywritingu, které v roce 2017 vyšperkují váš web.

Napište titulek, který prodá váš článek

Napište titulek, který prodá váš článek

Vymyslet titulek k článku o tom, jak psát titulek je fuška. Včera jsme se na COPY Coffee shodli, že nadpisy jsou dřina. Nejkratší část článku zabere nejvíc času. Profíci stráví na tvorbě dobrého titulku v průměru 30 až 60 minut. V novinách na titulku pracuje celý tým: redaktor, editor, šéfredaktor, …


PR pro živnostníky: 5 tipů, které fungují téměř zadarmo

PR pro živnostníky: 5 tipů, které fungují téměř zadarmo

Odvážili jste se udělat ten krok a stát se sami sebou. Podnikáte. Spustili jste webové stránky, zaplatili si reklamu v místním plátku. Radujete se, když zákazník přijde na doporučení. Jenže svět je vrtkavý a na svém PR byste měli pracovat neustále. Stačí drobnosti. Podívejte se na 5 tipů, které fung…

Pozvánka na COPY Coffee

Pozvánka na COPY Coffee

Káva nad textem. Text nad kávou. Tentokrát na téma Jak na titulek.